Oficjalna premiera Brave v1.0

13 listopada w San Fransicso, Brave Software czyli twórcy przeglądarki Brave ogłosił dziś oficjalną premierę Brave 1.0. Produkt, po wielu miesiącach wdrażania i prac można zatem uznać za gotowy i dopracowany. Brave jest dostępny do pobrania dla systemów Windows, macOS, Linux, Android i iOS w 52 różnych językach.

Jak zaznaczył Brendan Eich, współzałożyciel i dyrektor generalny Brave Software:
„Brave 1.0 to przeprojektowania przeglądarka, która redefiniuje Internet, aby na pierwszym miejscu postawić użytkownika – dzięki prywatnej reklamie opartej na przeglądarce i platformie płatniczej. Dzięki Brave, Internet może być dla wszystkich satysfakcjonującym doświadczeniem, bez konieczności płacenia za utrzymanie prywatności.”

Niestety nadal nie ma polskiej wersji instalacyjnej, więc jeżeli interesuje cię przęglądarka Brave po polsku, musisz samodzielnie zmienić język w ustawieniach.

Jeżeli wcześniej miałeś już zainstalowaną przeglądarkę, zauważysz że niewiele się zmieniło. Produkt dopracowywane był cały czas i dla użytkownika zmiany są niewielkie i płynne. Najistotniejsze, co się zmieniło to udostępnienie platformy Brave Rewards na urządzeniach mobilnych Apple czyli na iPhone’y i iPady.

Zespół Brave podczas firmowego eventu
Zespół Brave Software podczas firmowego eventu. Źródło: brave.com

Głównie funkcje Brave 1.0

Brave łączy prywatność z cyfrową platformą reklamową opartą na blockchain. Zasadniczo zmienia to sposób, w jaki użytkownicy, wydawcy i reklamodawcy wchodzą w interakcje online. Mniej reklam, i śledzenia (bezpieczeństwo) za to lepiej dopasowane treści. Dodatkowo przeglądarka zapewnia użytkownikom prywatne, bezpieczniejsze i 3 do 6-krotnie szybsze przeglądanie Internetu. Czego chcieć więcej

Wraz z wprowadzeniem Brave 1.0 użytkownicy mają dostęp do pełnego zestawu unikalnych funkcji, w tym:

  • Brave Shields do automatycznego blokowania reklam i trackerów - Brave Shields to domyślnie włączona funkcja Brave (można ją łatwo dostosować z paska adresu), która automatycznie blokuje inwazyjne reklamy, moduły śledzące i autoodtwarzanie - bez konieczności instalowania dodatkowych programów. Użytkownicy mogą teraz bezpiecznie przeglądać sieć, wiedząc, że ich zainteresowania i nawyki nie są śledzone. Ponieważ Brave Shields usuwa większość niechcianych treści, przeglądarka ładuje strony internetowe do 3 do 6 razy szybciej niż konkurencja. Prowadzi to do znacznych oszczędności pamięci i baterii na komputerach i urządzeniach mobilnych oraz zużywa mniej danych (zauważalna różnica finansowa gdy np. korzystasz z roamingu).
  • Brave Rewards - to model finansowanie przeglądarki oraz twórców treści Internetowych. Użytkownicy mogą wspierać swoich ulubionych wydawców za pomocą Brave Rewards i zarówno na komputerze, jak i telefonie komórkowym. Ta funkcja umożliwia wysyłanie tokenów BAT (to taka wirtualna waluta) w podziękowaniu za dobre treści, zarówno bezpośrednio podczas przeglądania, jak i domyślnie w cyklicznych płatnościach miesięcznych. W ten sposób możesz wesprzeć np. ulubionego Youtubera lub jedną z ponad 300 000 zweryfikowanych w programie witryn.
  • Dostosowane reklamy Brave Ads - Brave opiera się na pierwszej globalnej prywatnej platformie reklamowej. Zaprojektowana została ona od zera z głównym naciskiem na prywatność użytkowników. Brave jest pionierem nowego modelu reklamowego opartego na blockchain, który reformuje obecny system z zachowaniem prywatności. Z założenia i 70% przychodu z reklam jest przekazywana użytkownikowi w postaci tokenów BAT. Brave Ads umożliwia użytkownikom włączenie odpowiednich reklam w zamian za zdobycie BAT. Dopasowywanie reklam odbywa się bezpośrednio na urządzeniu użytkownika, więc jego dane nigdy nie są do nikogo wysyłane.

Jak to jest że jest za darmo?

Tak. Pobieranie i używanie przeglądarki w pełnej funkcjonalności jest całkowicie za darmo. Co więcej, możesz zarabiać na używaniu Brave. Firma Brave jasno informuje, że finansuje projekt za pośrednictwem nowej platformy reklam i nagród (Brave Rewards) oraz tokenów BAT.